Striktně módní trendy i v realitách??? PROČ???

Andrea Šteflová - Osobní realitní makléřka

Andrea Šteflová

osobní realitní makléřka

Módní trendy v realitách

Sdílet článek

Facebook
LinkedIn

Každý příběh klientů a jejich nemovitostí je pro mě zajímavý. Příběh oranžového domu, zářícího jako maják v širém moři, pro mě byl a stále je velmi silný.

Dalo by se říci lákavá nabídka novostavby přízemního rodinného domu 5+kk s pěkným pozemkem, zastřešeným stáním, garáží a pergolou v satelitní části městyse, v blízkosti okresního města Třebíč a nájezdu na dálnici D1.

Cena zpočátku malinko vyšší, ale ne přemrštěná. Dům byl vyklizený, čistý a okamžitě k nastěhování – „jen na kufry“ jak se říká. Byla jsem si vcelku jistá, že nabídka bude rychle pryč i přesto, že byla zima a jaro je vždy na prodej domů lepší. Věřila jsem, že rezervaci tohoto domu si noví budoucí majitelé nadělí k Vánocům. 

K mému velkému překvapení prodej nebyl tak jednoduchý, jak se zdálo zpočátku

Zájemci odcházeli s tím, že to není ono, a že neví a raději ještě počkají, zda se neobjeví něco ještě jiného. A tak jsem se ptala „PROČ?“ a dostala jsem zajímavou zpětnou vazbu, která mě inspirovala k tomuto článku.

Jsou nemovitosti zařízené podle módních trendů trefou do černého?

Že podléháme módním trendům v oblečení i přesto, že by nám slušelo úplně něco jiného, je stále asi běžné.

Co mě ale doslova zaskočilo, byly reakce klientů, kteří hledají svůj vysněný dům, jsou připraveni investovat milióny do něčeho, kde stráví spoustu času se svými milovanými, a přesto se dívají očima módních trendů!

Slyšet reakce typu: „Oranžová byla v módě před více jak deseti lety,“ mě vyloženě dostávaly. Jednak je to zbytečné a tak trošku neúcta vůči majitelům, a druhak – a to je snad ještě horší – s takovou reakcí bude nejen pro nás realiťáky pořád spooousta práce. 🙃 NE, NEDĚLÁ MI TO RADOST.

Chci tím říct, že pak se v takové nemovitosti – zařízené podle módních trendů nikoliv podle sebe – trápíme (a nevíme proč), jsme podráždění, zkrátka necítíme se tam „jako doma“. No a potom kvůli tomu dochází k různým konfliktům nebo potřebě něco změnit. Podvědomě hledáme příčiny, proč nám vlastně není dobře. Jeden z důvodů může být právě tento – máme nádherný moderní dům, ale necítíme v něm ten pravý útulný domov, protože NAŠE VNITŘNÍ POTŘEBA JE ÚPLNĚ JINÁ.

Znáte potřeby svého dokonalého domova?

Než jsem se začala metodě OCTO CODES věnovat, nechápala jsem souvislosti. Teď vidím, jak jednoduché to všechno může být, když víme, co nám sedí.  A to samozřejmě nejen v hadrech, ale ve všech aspektech našeho života, v tomto případě v náhledu na vlastní nemovitost a potřeby svého dokonalého domova.

U koho jsem naprosto v klidu s komentáři o módních trendech jsou dle metody OCTO CODES Extravagantní hvězdy. Hvězdy jsou jediné, kdo žijí módními trendy a umí je nosit. Je to jeden z jejich talentů a životních potřeb. My všichni ostatní, ze zbývajících 7 stylových skupin, máme „to své“ každý úplně jinak nastavené. 

Už jenom představa, že například styl Romantické princezny si vyhlídne moderní šedobílý dům s čistými liniemi, je děsivá. Romantičky milují závěsy, polštářky, dekorace a drobnosti. Mají tendenci se podvědomě schovávat za moderní stavbu, když se bojí přiznat svoji křehkost. Zpočátku to nebude tak znát, ale až opadnou emoce z nového bydlení a velké životní změny, pomalu ale jistě budou vyplouvat na povrch věci pramenící z naší vnitřní nespokojenosti, protože dušička bude trpět.

Jistěže se většina nemovitostí dá uzpůsobit k tomu, abychom se tam cítili dobře, ale pak už je potřeba počítat s dalšími – rozhodně ne malými – náklady, tak proč tomu nepředejít hned zpočátku při rozhodnutí o koupi???

Jak si vybrat nemovitost, která lahodí naši duši?

Netvrdím, že se každému musí líbit oranžová barva. Příběhem oranžového domu chci jen říct, jak moc je důležité ve svém životě nejen všeobecně, ale obzvlášť při tak velkých investicích, více přemýšlet, co lahodí naší duši, našemu vnitřnímu – pravému já

Doporučuji zamyslet se vždy nad tím, kde se cítíme dobře, jaká barva a styl nám dělá dobře, co v nás vyvolává pocit bezpečí = domova. Vždyť máme více smyslů, nejen zrak. 

Při prohlídce nemovitosti si nechte vše ukázat, říct všechny potřebné informace, ale taky si dopřejte poklidné procházení nemovitostí a naciťování se na vaše potřeby. Nebojte se požádat o chvilku klidu, zastavit se a přemýšlet o tom, co cítíte, co ve vás daná nemovitost, její interiér i exteriér vyvolávají. Makléř i majitel vám to jistě rádi dopřejí, vždyť nekupujete rohlíky nebo nějaký levný kousek oblečení ve výprodeji.

Jsem přesvědčená, že potom nebude po ulici chodit tolik smutných tváří.

Magickému domu i všem zúčastněným moc děkuji za nové zkušenosti a vhledy, které mi byly inspirací nejen k tomuto článku, ale i dalším krokům.

Nejnovější články